یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


 

 

وقتی از Ultra HD حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم!؟

 

 

 این روزها نمایشگاه CES 2013 در حال برگزاریست. بسیاری نمایشگاه امسال را هنگامه درخشش تلویزیون‌های جدید برندهای معتبر می‌دانند. در این میان تقریبا تلویزیون‌های برخوردار از فناوری ۴k/8kمیانه‌گردانند و تقریبا از دیگر تلویزیون‌ها خبری نیست! این تلویزیون‌ها یعنی همین تلویزیون‌های برخوردار ازفناوری ۴k/8k همان تلویزیون‌هایی هستند که به آنها Ultra HD (اُلترا اچ.دی) می‌گوئیم. در این مطلب می‌خواهم دقیقا توضیح دهم که منظور از تلویزیون‌های الترا اچ.دی چیست؟

LG-4k-TV

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فارنت؛ همانطور که می‌دانید در صنعت تلویزیون، رزولوشن و وضوح در واقع همان تعداد پیکسل‌های عمودی صفحه نمایش آنهاست و مثلا یک تلویزیون ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را یک تلویزیون ۱۰۸۰P می‌نامیم. اما برای تلویزیون‌های برخوردار از وضوح ۴K یا ۸K به برخی دلایل این تعداد پیکسل‌های افقی صفحه نمایش است که بهعنوان رزولوشن تلویزیون محاسبه می‌شود.

ultra-hdtv

به عنوان مثال: رزولوشن ۴K در واقع یک صفحه نمایش با تعدادپیکسل ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. نام رسمی و استاندارد این صفحه نمایش‌ها QFHD یا همان Quad Full HD است اما خب نام ۴K به کار رفته و رایج است. همچنین رزولوشن موسوم به ۸K  در واقع اشاره به صفحه نمایش‌های با رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ دارد که، اشتباهاً، نام رسمی اُلترا اچ.دی (Ultra HD or UHD) به آن اطلاق شده است.

LG-84LM960V-CES2013

شاید همه شما ندانید و شاید هم بدانید که اکنون دیگر برای معرفی تلویزیون‌های جدید از عنوان UHD یا همان اُلترا اچ.دی برای تلویزیون‌های ۴K و برخی اوقات ۸K استفاده می‌کنند و گاهی استفاده از این عنوان را مربوط به عبارت hyper-pixeled displays می‌دانند اگر چه من و شما می‌دانیم که قرار است چه معنایی داشته باشد! حالا دیگر وقتی یک فروشنده یا هر کس دیگر از یک تلویزیون اُلترا اچ.دی برای شما سخن بگوید به راحتی مفهوم آن را متوجه خواهید شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 28 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 10:26 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User